کد مقاله را وارد کنید !
عوامل مؤثر بر تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی با تکنیک تحلیل سلسله‌مراتبی
دوره 1، شماره 1، 1402، صفحات 43 - 48
نویسندگان : ترانه زرین‌پور* 1
1- دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع، مؤسسه آموزش عالي آپادانا، شيراز، ايران.
چکیده :
سازمان‌‌های مختلف به‌طور مداوم در جستجوی راه‌‌های جدید برای کسب مزیت رقابتی هستند. تبلیغات دهان‌به‌دهان، به‌عنوان یکی از شاخص‌‌های مهم در بازاریابی و یکی از راه‌‌های کسب مزیت رقابتی به‌شمار می‌‌رود. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از بعد ماهیت و روش، به دلیل اینکه به دنبال شناسایی و رتبه‌‌بندی عوامل مؤثر بر تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی است، توصیفی و از جهت اینکه به دنبال مدل‌سازی ذهن خبرگان می‌باشد، از نوع تصمیم‌گیری‌ چندشاخصه (MADM) و از حيث زماني، از نوع تحقيقات مقطعي به‌شمار می‌‌آید. براساس نمودار سلسله‌مراتبی تحقیق، برای انجام روش مطالعه براساس تکنیک AHP، در مجموع هفت سؤال از خبرگان پرسیده شد و پس از ادغام با روش میانگین هندسی، عوامل مؤثر رتبه‌‌بندی شدند. نتایج روش تجزیه‌وتحلیل سلسله‌مراتبی نشان داد که انگیزه‌‌های درونی با وزن 783/0 مهم‌‌ترین عامل اثرگذار بر تبلیغات دهان‌به‌دهان می‌‌باشد.
بازدید امروز
98
بازدید دیروز
16
بازدید کل
109,956
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !