کد مقاله را وارد کنید !
رتبه‌بندی استراتژی‌های مدیریت تولید و عملیات در جهت بهبود مزیت رقابتی پایدار
دوره 1، شماره 1، 1402، صفحات 6 - 14
نویسندگان : یاسر رسولی* 1

1 دانشجوی کارشناسی صنایع، مؤسسه آموزش عالی آپادانا، شیراز، ایران.

چکیده :
مزیت‌های رقابتی پایدار باعث می‌شود که مشتریان یک سازمان، از بین محصولات مشابه رقیب، محصول سازمان را انتخاب کند؛ این موضوع باعث می‌شود که سازمان همواره روبه‌رشد باشد و بتواند خود را همچنان قوی‌تر سازد. برای سازمان‌های تولیدی، مدیریت تولید و عملیات به‌عنوان یک فعالیت کلیدی، باعث ایجاد مزیت‌های رقابتی می‌شود. ازاین‌رو در این تحقیق، اقدام به رتبه‌بندی استراتژی‌های تولید و عملیات در جهت بهبود مزیت رقابتی پایدار پرداخته شده است. جامعه تحقیق؛ شرکت تولیدی اخشان است که نظر خبرگان با استفاده از پرسش‌نامه جمع‌آوری شده است و داده‌ها با استفاده از روش تحلیل سلسله‌مراتبی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفته است. یافته‌های تحقیق نشان داد که افزایش کیفیت مهم‌ترین عامل برای رسیدن به مزیت رقابتی پایدار است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که کایزن مهم‌ترین استراتژی مدیریت تولید و عملیات جهت بهبود مزیت رقابتی پایدار است.
کلمات کلیدی :
استراتژی‌های مدیریت تولید و عملیات، مزیت رقابتی پایدار، تحلیل فرآیند سلسله‌مراتبی
بازدید امروز
6
بازدید دیروز
8
بازدید کل
13,945
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !