کد مقاله را وارد کنید !
عوامل مؤثر بر تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی با تکنیک تحلیل سلسله‌مراتبی
دوره 1، شماره 1، 1402، صفحات 43 - 48
نویسندگان : ترانه زرین‌پور* 1

1 دانشجوی کارشناسی مهندسی صنایع، مؤسسه آموزش عالي آپادانا، شيراز، ايران.

چکیده :
سازمان‌‌های مختلف به‌طور مداوم در جستجوی راه‌‌های جدید برای کسب مزیت رقابتی هستند. تبلیغات دهان‌به‌دهان، به‌عنوان یکی از شاخص‌‌های مهم در بازاریابی و یکی از راه‌‌های کسب مزیت رقابتی به‌شمار می‌‌رود. پژوهش حاضر از منظر هدف کاربردی و از بعد ماهیت و روش، به دلیل اینکه به دنبال شناسایی و رتبه‌‌بندی عوامل مؤثر بر تبلیغات دهان‌به‌دهان الکترونیکی است، توصیفی و از جهت اینکه به دنبال مدل‌سازی ذهن خبرگان می‌باشد، از نوع تصمیم‌گیری‌ چندشاخصه (MADM) و از حيث زماني، از نوع تحقيقات مقطعي به‌شمار می‌‌آید. براساس نمودار سلسله‌مراتبی تحقیق، برای انجام روش مطالعه براساس تکنیک AHP، در مجموع هفت سؤال از خبرگان پرسیده شد و پس از ادغام با روش میانگین هندسی، عوامل مؤثر رتبه‌‌بندی شدند. نتایج روش تجزیه‌وتحلیل سلسله‌مراتبی نشان داد که انگیزه‌‌های درونی با وزن 783/0 مهم‌‌ترین عامل اثرگذار بر تبلیغات دهان‌به‌دهان می‌‌باشد.
کلمات کلیدی :
تبلیغات دهان‌به‌دهان، الکترونیکی، وفاداری، مشتری
بازدید امروز
40
بازدید دیروز
21
بازدید کل
17,175
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !